Muzyczne motywy

Written by on 21 sierpnia 2017

Cała muzyka cyfrowa to wolne od ryzyka wypas ”

Cory Doctorow, kanadyjski dziennikarz i współredaktor oraz blog Being Boing, jest aktywistą opowiadającym się za liberalizacją praw autorskich i zwolennikiem organizacji non-profit Creative Commons, której celem jest poszerzenie zakresu twórczości dostępnej dla innych budować legalnie i dzielić się. Doctorow i inni nadal piszą naprzód o apokaliptycznych zmianach, z którymi zmaga się Własność Intelektualna w ogóle, a w szczególności o przemyśle muzycznym.

W tym artykule przyjrzymy się kataklizmowi, w obliczu którego stanęła branża amerykańska, poprzez portalowy przykład przemysłu muzycznego, prostego przemysłu w porównaniu z motoryzacją lub energią. Jednak w prostocie tego przykładu możemy odkryć pewne lekcje, które odnoszą się do wszystkich branż.

W swoim artykule internetowym „Nieuchronny marsz nagrań muzycznych w stronę wolności” Michael Arrington mówi nam, że sprzedaż płyt CD z muzyką nadal gwałtownie spada. „Artyści tacy jak Prince i Nine Inch Nails zrzucają etykiety i rozdają muzykę lub mówią fanom, żeby ją ukradli … Radiohead, który nie jest już kontrolowany przez ich wytwórnię, Capitol Records, wystawił swój nowy cyfrowy album na sprzedaż. Internet za dowolną cenę, jaką ludzie chcą za to zapłacić. ” Jak wiele innych osób powtórzyło się w ostatnich latach, Arrington przypomina nam, że jeśli nie można stworzyć skutecznych prawnych, technicznych lub innych sztucznych przeszkód w produkcji, „prosta teoria ekonomiczna nakazuje, że cena muzyki [musi] spaść do zera, jako że więcej” konkurentów ” (w tym przypadku słuchacze, którzy kopiują) wchodzą na rynek. ”

Dopóki suwerenne rządy, które podpisały się pod Powszechną konwencją o prawie autorskim, nie podejmą drastycznych środków, takich jak proponowany obowiązkowy podatek muzyczny w celu wsparcia branży, praktycznie nie istnieją ekonomiczne ani prawne przeszkody, aby cena nagranej muzyki spadła w kierunku zera. W odpowiedzi artyści i wytwórnie prawdopodobnie powrócą do skupienia się na innych źródłach przychodów, które mogą i będą wykorzystywane. Dotyczy to w szczególności muzyki na żywo, towarów i limitowanych wersji fizycznych kopii ich muzyki.

Według autora Stephena J. Dubnera: „Najmądrzejszą rzeczą w Rolling Stones pod przywództwem Jaggera jest pracowite, korporacyjne podejście do turystyki, a ekonomika muzyki pop obejmuje dwa główne źródła przychodów: rekordową sprzedaż i zyski z tras koncertowych. ) nieprzewidywalne i b) podzielone na wiele stron, a jeśli nauczysz się skutecznie podróżować, zyski – w tym nie tylko sprzedaż biletów, ale także sponsoring korporacyjny, sprzedaż koszulek itp. – mogą być oszałamiające. Zasadniczo możesz kontrolować, ile zarabiasz, dodając więcej dat, podczas gdy trudno kontrolować, ile sprzedajesz rekordów. ” („Mick Jagger, Profit Maximizer,” Freakonomics Blog, 26 lipca 2007).

Aby poradzić sobie z problemami powodowanymi przez media cyfrowe w przemyśle muzycznym, sięgamy do danych, które są najbardziej zależne od branży. Dane pochodzą z Neilsen SoundScan, który obsługuje system gromadzenia informacji i śledzenia sprzedaży. Najbardziej odpowiedni do tematu tej kolumny, SoundScan zapewnia oficjalną metodę śledzenia sprzedaży muzyki i produktów muzycznych wideo w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Firma zbiera dane raz w tygodniu i udostępnia je w każdą środę subskrybentom ze wszystkich aspektów branży muzycznej. Należą do nich dyrektorzy wytwórni fonograficznych, wydawnictwa, sprzedawcy muzyki, niezależni organizatorzy, producenci i dystrybutorzy filmów rozrywkowych oraz firmy zarządzające artystami. Ponieważ SoundScan dostarcza dane sprzedażowe wykorzystywane przez Billboard, czołowy magazyn branżowy, do tworzenia swoich list przebojów, ta rola skutecznie sprawia, że ​​SoundScan jest oficjalnym źródłem rekordów sprzedaży w branży muzycznej.

Quo vadis? Według Neilsena Soundscana: „W rozdrobnionym świecie mediów, w którym technologia zmienia nawyki konsumenckie, muzyka nadal jest soundtrackem naszego codziennego życia.” Według Music 360 2014, trzecie doroczne badanie Nielsena dotyczące gustów, nawyków i preferencji Amerykańscy słuchacze muzyki, 93% mieszkańców kraju słucha muzyki, spędzając ponad 25 godzin tygodniowo, dostosowując swoje ulubione utwory. ”

Dla większości Amerykanów muzyka jest najlepszą formą rozrywki. W ankiecie z 2014 r. 75% respondentów stwierdziło, że aktywnie wybrało słuchanie muzyki w porównaniu do innych form rozrywki medialnej. Muzyka jest częścią naszego życia przez cały czas. Jedna czwarta słuchania muzyki ma miejsce podczas jazdy lub jazdy samochodem. Kolejne 15% naszego cotygodniowego czasu muzyki odbywa się w pracy lub podczas wykonywania domowych obowiązków.

W ciągu ostatnich pięciu lat nie było zaskoczeniem, że sprzedaż płyt zmniejszyła się, a słuchanie i sprzedaż wzrosły. Bob Runett z Poynter Online komentuje: „Zacznij wymieniać zapalniczki i kołysać się na boki – miłość między fanami muzyki i ich telefonami komórkowymi staje się coraz bardziej intensywna.


Reader's opinions

Leave a Reply


Twoje radio

Polskie radio POMOST

Current track
TITLE
ARTIST

Background