Jako basista, lider zespołu, nauczyciel i kopista muzyki, przez te lata pracowałem z setkami piosenkarzy. Choć działający muzycy znają setki melodii, piosenkarze muszą mieć dobre listy przebojów, aby ich muzyka była odtwarzana tak, jak chcą. Zdefiniuję „dobry wykres” jako utwór muzyczny, który skutecznie informuje muzyków o tym, co powinni odtwarzać. Muzyka tworzona jest w siedmiu podstawowych formach: akordach, nutach, śpiewnikach, ołowianych arkuszach, fałszywych książkach, mistrzowskich tabelach rytmicznych iw pełni notowane części. Ponieważ muzyk ma obowiązek poprawnie odtworzyć wykres przed nim, dostawca wykresu jest odpowiedzialny za dostarczenie odpowiedniego rodzaju wykresu. Wiedząc, jaki rodzaj wykresu należy użyć do tego, jaki rodzaj muzyki lub koncert jest bardzo ważny. W tym artykule wyjaśniono, jakie są różne typy wykresów i w jakich okolicznościach ich używać. Mam nadzieję, że okaże się to przydatne.

RODZAJE MUZYKI EDM

Wykresy mogą być proste lub dopracowane zgodnie ze stylem muzyki i rodzajem koncertu. Tematyka coverów jest tradycyjnie nauczona na podstawie nagrań; muzykę klasyczną i chóralną można znaleźć w sklepach z nutami, a także w różnych katalogach muzycznych; liczne melodie można znaleźć w różnego rodzaju książkach muzycznych; a wiele bibliotek publicznych posiada nagrania i muzykę do użytku. Słowo „wykres” odnosi się do dowolnego utworu muzycznego lub dowolnej aranżacji (muzyki, która została zaadaptowana w unikalny sposób) melodii. Wiele dekad temu było ściśle „fajnym” slangowym określeniem melodii, ale jakakolwiek muzyka mogłaby być dziś nazywana wykresem, chociaż klasyczny buff może nie odwoływać się do dzieła Mozarta jako „mapy”. Wiedząc, jaki rodzaj wykresu używać tego, jaki rodzaj melodii jest bardzo ważny. Kiedy grasz na koncercie, a ktoś wręcza ci kartę – tak właśnie jest i dobrze ją czytasz lub nie. Ale jeśli kupisz wykresy, zlecisz ich wykonanie lub dostarczysz je samemu, musisz wiedzieć, jakiego rodzaju użyć w konkretnych sytuacjach. Wiele lat temu, wykonując pokazy piosenkarki, śpiewacy przynieśli różnego rodzaju wykresy: dobre, złe, nieprawidłowe, niewłaściwe i to był prawdziwy ból. Śpiewacy, którzy dostarczyli odpowiednie rodzaje wykresów, posłuchali muzyki tak, jak chcieli. Śpiewacy, którzy mieli niewłaściwe rodzaje wykresów, nie byli i nie byli z tego powodu bardzo szczęśliwi. O ile muzyk nie zna już określonych części, może grać tylko zgodnie z tym, co znajduje się na wykresie przed nim. Chociaż dobry muzyk może improwizować dobrą rolę w jakimkolwiek stylu, jeśli trzeba zagrać konkretną linię muzyczną, należy ją wypisać. Jako, że muzyk ma obowiązek poprawnie odtwarzać wykres przed nim, dostawca wykresu ma odpowiedzialność za zapewnienie odpowiedniej. Bez dostania się do zbyt wielu zapisów nutowych, tutaj są różne rodzaje wykresów i kiedy są używane:

1. HOUSE

Wykres akordów zawiera akordy, licznik (sposób liczenia utworu, np. W 4 lub 3 (jak walc), oraz formę utworu (dokładna kolejność sekcji). Ten typ wykresu jest używany przede wszystkim gdy: 1. poszczególne części muzyczne są improwizowane lub już znane, ale należy się do nich odnieść do formy i akordów, 2. do akordów do improwizowania, lub 3. gdy trzeba sporządzić wykres ostatniej minuty, a tam nie jest to czas na coś bardziej rozbudowanego. Wykres akordów nie zawiera melodii ani konkretnych partii instrumentalnych do grania. Aby grać na prostych wykresach akordów, muzyk musi mieć stabilny czas, znać akordy i improwizować swoją rolę w niezależnie od stylu, w którym występuje melodia.

2. TECH HOUSE

Nuty to kupiona w sklepie wersja piosenki wydanej przez wydawcę, która zawiera część instrumentalną, akordy, słowa, melodię i formę. Instrumentalny utwór będzie miał oczywiście tylko muzykę. Nuty są napisane zarówno na fortepian, jak i na gitarę. Arkusze gitarowe są w standardowej notacji (często klasycznej), a także w TAB. Dobry kawałek nuty zawsze powie, czy to na fortepian, czy na gitarę. Większość zapisów nutowych nie jest w pełni reprezentatywna dla rzeczywistego nagrania, a rzeczywisty układ, który słyszałeś na nagraniu, jest rzadko obecny. Wiele osób doświadczyło frustracji związanej z otrzymywaniem nuty do utworu, który im się podoba. i odkrywanie, że akordy różnią się od nagrania, a czasami także forma. Niestety tak to dużo i może być z wielu różnych powodów. Aby uzyskać dokładną aranżację i akordy, musisz wykonać „usunięcie” utworu: naucz się go przez ucho. Wycofanie następuje, gdy słuchasz utworu muzycznego i zapisujesz go. Kroki mogą obejmować zarówno proste wykresy akordów, jak i rozbudowane części orkiestrowe lub cokolwiek pomiędzy nimi. Aby wykonać dobre obalenia, musisz mieć dobre uszy, rozumieć i być płynnym z notacją muzyczną do złożoności rodzaju muzyki, z którą pracujesz, i najlepiej rozumieć muzykę (im więcej, tym lepiej). Posiadanie „dobrych uszu” polega na rozpoznawaniu i rozumieniu muzyki, słuchanej w radiu, granej przez innego muzyka lub słyszanej w twojej głowie.

3. DEEP HOUSE

Śpiewniki są kompilacjami wielu melodii i często zawierają te same informacje, które zawiera muzyka nutowa, a akordy i układ różnią się od nagrań przez większość czasu. Nuty zazwyczaj mają pełne wstępy i zakończenia, podczas gdy piosenki z piosenkami są zazwyczaj skracane, aby stworzyć miejsce w książce na więcej melodii. Nuty są zazwyczaj pisane na klawiaturze, ale śpiewniki występują w różnych stylach i na różnych instrumentach. Są kompilowane przez artystę, styl, dekadę oraz w różnych kolekcjach, w tym w tematach filmowych, przebojach na Broadwayu itp. Skróty są dobrym źródłem informacji, gdy inne, dokładniejsze wykresy są niedostępne. Na przykład: Potrzebowałem dwóch motywów filmowych na koncert raz (żądanie klienta). Zamiast wydawać 60 zł. na dwie melodie z nut, kupiłem książkę o tematyce filmowej za 30 zł, która zawierała ponad sto melodii. Nuty i śpiewniki nie nadają się do użytku na występach ze względu na kłopotliwe przewinięcia stron i dużą objętość; ale w nagłych wypadkach używasz ich i robisz, co możesz. W przypadku konieczności używania nuty lub śpiewników do wykonania na żywo, należy: 1) zrekompensować melodię na 1-3 stronach lub 2. skopiować ją i połączyć ze sobą strony (chociaż, ściśle mówiąc, może to być uznane za naruszenie praw autorskich). Upewnij się, że zawsze dostarczysz kopię każdemu muzykowi. Aby grać z śpiewników i nuty, muzyk musi być w stanie odczytać notację muzyczną lub przynajmniej improwizować część z symboli akordów, np. Struny gitarowej, basowy rowek. , groove fortepian itp., albo jeszcze lepiej, oba. Wokalista może śpiewać słowa, jeśli zna melodię, lub może odczytać zapisaną melodię, jeśli jej nie zna.

4. TECHNO

Arkusze prowadzące zawierają akordy, teksty i linię melodyczną utworu i są używane głównie przez śpiewaków, akompaniatorów i aranżerów, chociaż pojawiają się na estradzie od czasu do czasu. Twórcy piosenek wykorzystują arkusze prowadzące do ochrony praw autorskich do swoich piosenek, a bardzo często zapis nutowy zawiera główną stronę utworu jako skondensowaną wersję do wykorzystania. Zamiast odwracania od trzech do sześciu stron arkusza, arkusz wiodący ma zazwyczaj jedną lub dwie strony. Arkusze wiodące nie zawierają żadnej notacji muzycznej oprócz melodii i akordów, więc muzyk musi wiedzieć, jak improwizować podczas czytania z jednego. Arkusz prowadzący jest zazwyczaj napisany przez muzyka-kopistę, który jest kimś, kto specjalizuje się w przygotowywaniu muzyki pisanej. Granie z blachy ołowiowej minimalnie wymaga grania akordów i rozumienia kierunków i symboli formy (oznaczenia nakazujące przejście do wersetu lub refrenu lub zakończenia itd.) I maksymalnie płynne umiejętności akompaniamentu i płynnego czytania.

5. ELECTRO

Fałszywa książka to duża książka melodii, które zawierają tylko linię melodyczną, teksty i akordy. Nie ma partii fortepianu, partii gitarowej czy basowej. Dlatego nazywają to fałszywą książką. Musisz już znać swoje części lub improwizować je w stylu melodii. Niektórzy nazywają to „fałszowaniem”. Udawanie to umiejętność bycia wystarczająco zaawansowanym pod względem muzycznym, aby móc podążać za uchem i zrozumieć to, co robisz: to jeden z powodów treningu uszu. Kiedy uszy danej osoby zostają „wyćwiczone”, uczą się rozpoznawać i rozumieć związek wysokości dźwięków i elementów muzycznych. Dzięki temu zrozumieniu możesz „usłyszeć” swoją drogę poprzez melodie, nawet jeśli wcześniej ich nie słyszałeś, podrabiasz ją. Jednak gdy nie słyszysz tak dobrze, naprawdę udajesz to!

Zanim na rynku pojawiło się mnóstwo legalnych fałszywych książek, na ulicach znajdowało się mnóstwo nielegalnych fałszywych książek. (W chwili pisania tego tekstu widziałem tylko kilka na koncertach.) Ponieważ działający muzyk musi mieć dostęp do dużej liczby utworów na koncertach, muzycy tworzyli książki o setkach przydatnych melodii zawierających tylko linie melodyczne i akordy. Działający gracz nie potrzebuje wszystkich zapisanych notatek, ponieważ potrafi improwizować, więc duże książki zostały wykonane z wybranymi melodiami. Niektóre fałszywe książki są ręcznie kopiowane przez pro kopistę lub od niechcenia wykonywane za pomocą pióra lub ołówka, podczas gdy inne składają się z pociętych arkuszy, w których wszystkie części fortepianu są usuwane, pozostawiając melodię i akordy, wszystko w celu skondensowania przestrzeni.

Zamiast brać stosy śpiewników na koncerty, włożysz fałszywą książkę składającą się z setek wybranych melodii do swojej torby na koncerty i odchodzisz. Melodia zajmująca pięć lub sześć stron w formie songbook / sheet może zająć mniej lub więcej strony, gdy zostanie przepisana ręcznie lub pocięta, pozostawiając jedynie akordy i melodię. Fałszywe książki są często używane i rzadko kiedy byłem na luzie, gdzie ktoś nie miał co najmniej jednego.

Powodem nielegalnych książek są nielegalne są prawa autorskie. W domowych książkach nic nie przechodzi przez wydawnictwa posiadające prawa do utworów, więc ani wydawcy, ani kompozytorzy nie otrzymują zapłaty za ich wykorzystanie. Catch-22 przez lata był faktem, że nie było żadnych dobrych legalnych fałszywych książek, które profesjonalni muzycy mogliby wykorzystać na koncercie. W śpiewniku złożonym z 200 utworów może dziesięć było użytecznych. Tak więc gracze stworzyli własne, a muzycy koncertujący żyli długo i szczęśliwie. Ale ponieważ tworzenie tych książek jest nielegalne, kilka dekad temu aresztowano kilku dystrybutorów w całym kraju i ukarano grzywnami za naruszenie praw autorskich. Ale nadal widzisz nielegalne książki na opaskach.

Z biegiem lat wiele legalnych fałszywych książek zostało opublikowanych i jest bardzo dobrych. Istnieją książki muzyczne dla: popu, jazzu, rocka, kraju, konkretnych artystów i tematów filmowych, a także specjalne książki ślubne z całą kluczową muzyką, która jest jak brides. Duże sklepy z muzyką powinny mieć je wszystkie. A ostatnio niektóre z najbardziej popularnych nielegalnych fałszywych książek zostały uznane za legalne. (Brawo!) Przykładem jest The 5th Edition z 5 edycji. Wypełniony w dużej mierze jazzowymi utworami, książka jest w oryginalnym formacie, ale legalnie wydana jako 6th Edition Real Book.

Prawnicze fałszywe książki są obfite w sklepach z muzyką i nielegalne książki … cóż, jesteś sam. Czasopisma o handlu i artykuły o związkach muzycznych często reklamują szeroką gamę książek muzycznych, książek o żartach, muzyki etnicznej i innych powiązanych materiałów rozrywkowych. Czasami sklepy z narzędziami również noszą fałszywe książki.

Fałszywe książki są dobre, ale im więcej melodii zna muzyk, tym lepiej.

6. DEEP TECHNO

Mistrzowskie wykresy rytmiczne są wykresami zaprojektowanymi dla sekcji rytmicznej (fortepian, bas, gitara i perkusja). Jest to jedna karta zawierająca ogólną ideę, z której każdy może zagrać: szkic utworu, jego wzorcową kopię dla każdego gracza. Te wykresy są jak skomplikowane wykresy akordów, które mają na tyle specyficzne cechy, aby muzyka albo wydawała się brzmieć bardziej jak oryginalne nagranie, albo dostarczała tyle szczegółów, aby były interesujące i rozpoznawalne, a reszta improwizowała.

O ile utwór nie został skomponowany lub zaaranżowany w tym stylu na początku, a wiele z nich jest, te wykresy są zapisywane przez kogoś, kto robi usunięcie z nagrania lub tworzy z ołowianych arkuszy lub śpiewników. Ołówki są przede wszystkim dla piosenkarza, a główne tabele rytmiczne są przeznaczone głównie dla muzyków. Kiedy wokalista dostarcza wykresy muzykom w zespole, są to zwykle używane.

Główny wykres rytmiczny zawiera:

• Wszystkie akordy

• Kluczowe rytmy (główne rytmy)

• Kluczowe części melodyczne instrumentów

• Kluczowe teksty w razie potrzeby

• Kluczowe głosy w tle, jeśli są obecne

• Dynamika – jak głośno, jak miękko, itp.

• Każda forma, objaśniająca instrukcje i symbole potrzebne do zapewnienia dobrego wykonania melodii.

Wszystkie style muzyki popularnej korzystają z głównych wykresów rytmicznych i często można je znaleźć razem z arkuszem prowadzącym dla każdej melodii, gdy piosenkarz jest zaangażowany. Czytanie i pisanie na podstawie rytmu rytmicznego pociąga za sobą improwizację płynną w stylu melodii i wymaga umiejętności czytania zapisu utworu.

7. CHILL OUT

Kiedy muzyka musi być bardzo specyficzna, zostanie w pełni zanotowana. Wszystko, co należy grać, jest napisane na stronie. Co grać, kiedy ją odtwarzać i jak ją odtwarzać: nuty, rytmy, dynamika i wszelkie inne wyrażenia notacyjne, takie jak tempo (jak szybko lub wolno), kto cue, itp. Najbardziej profesjonalne sesje nagraniowe i pokazy wymagać odczytu nut płynnych i zapewnić poszczególne części dla każdego instrumentu.

KARTKI TEKSTU Z AKORDAMI

Choć nie są to muzyka pisana, to teksty z akordami zasługują na wzmiankę.

Piosenkarze, którzy grają na instrumencie często używają tekstowych arkuszy z symbolami akordów zapisanymi nad słowami. Dla piosenkarza / muzyka są one bardzo użyteczne i często są używane. Użyłem ich sam.

Muzycy czytający te tabele mogą jednak zrobić dobrze, jeśli znają piosenkę, ale pozostawia to bardzo duży margines błędu. Bardzo często akordy przekraczają niewłaściwe słowa, albo akordy są błędne lub niekompletne: bardzo ryzykowny biznes. Muzycy lubią szczegóły.

Moi uczniowie używają ich przez cały czas, a istnieje wiele stron internetowych z tysiącami arkuszy lirycznych, które można pobrać. W pewnych sytuacjach są bardzo przydatne!


Reader's opinions

Leave a Reply


Twoje radio

Polskie radio POMOST

Current track
TITLE
ARTIST

Background